Minerva og Mosaic modellen

Minerva

–          Fordele

Her får man nogle kriterier for at gøre det lettere inddele målgruppen i forskellige segmenter. Her kan man lave en undersøgelse.

–          Ulemper

Den er upræcis på den måde at man kan dele store grupper ind med den, men den er ikke så god til individuelle mennesker, fordi der vil der altid være nogen der skiller sig ud fra gruppen.

Mosaic

–  Fordele

Modellen har flere kasser som man kan blive sat ind i, så den er ikke så begrænsende som Minerva modellen.

–  Ulemper

I denne model for man ikke stillet nogen kriterier, hvilket gør det svært at inddele målgruppen ind i segmenter, derfor er det en god idé at bruge ”Minerva” som udgangspunkt.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s